Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Způsob podání žádosti
1) Ústně - při osobním kontaktu, telefonicky - ústní informace poskytuje každý zaměstnanec Domova v souladu se svou pracovní náplní.
2) Písemně na adresu Domova pro seniory Jesenec, p.o., Jesenec 1, 798 53 Jesenec.
3) Datovou schránkou - ID datové schránky: jwgkhya.
4) E-mailem souběžně na tyto e-maily:
reditel@ddjesenec.cz
personalni@ddjesenec.cz
ekonom@ddjesenec.cz
provozar@ddjesenec.cz.
Náležitosti žádosti o poskytnutí informace
1) Ze žádosti musí být zřejmé:
a) kterému povinnému subjektu je určena,
b) že se žadatel domáhá poskytnutí informace na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
2) Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště.
3) Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Vyřizování žádosti a lhůty
1) Žádosti podané ústně budou vyřizovány neformálně, tedy i ústně bez zbytečného nárůstu administrativy a v případě možností okamžitě.
2) U ostatních žádostí počíná běh lhůty dnem, kdy ji domov jako povinný subjekt obdržel.
3) V případě, že žádost se týká informace již zveřejněné, lze sdělit, kde lze tyto již zveřejněné informace získat.
4) Informaci žadatele je třeba zpracovat písemně nejpozději do 15 dnů od podání žádosti, v případech uvedených v zákoně je možno lhůtu prodloužit nejvýše o 10 dnů. Pokud bude žadatel trvat na přímém poskytnutí již dříve zveřejněné informace, bude informován odvolací orgán, který rozhodne o povinnosti poskytnutí již zveřejněné informace.
5) Sdělení na základě informace žadatele (případně odmítnutí žádosti) budou žadateli prokazatelně doručeny (u e-mailu s nastavením požadovaného doručení a přečtení, u žádosti zasílané datovou schránkou dodejkou datové zprávy, u písemného sdělení dodejkou o doručení).
Úhrada za poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
V případě, že bude za poskytnutí informace požadována úhrada, bude tato skutečnost písemně oznámena žadateli spolu s výší úhrady před poskytnutím informace.
Sazebník výše úhrad nákladů
Náklady za pořízení listinných kopií nebo tisku
- cena za zhotovení černobílé jednostranné fotokopie A4 nebo tisku 2,- Kč
- cena za zhotovení černobílé oboustranné fotokopie A4 nebo tisku A4 3,- Kč
- cena za zhotovení černobílé jednostranné fotokopie A3 3,- Kč
- cena za zhotovení černobílé oboustranné fotokopie A3 4,- Kč
- cena za zhotovení barevné jednostranné fotokopie A4 nebo tisku 3,- Kč
- cena za zhotovení barevné oboustranné fotokopie A4 nebo tisku 4,- Kč
- cena za zhotovení barevné jednostranné fotokopie A3 3,- Kč
- cena za zhotovení barevné oboustranné fotokopie A3 5,- Kč
Náklady na opatření technických nosičů dat
- cena za jeden kus CD 10,- Kč
- cena za jeden kus DVD 15,- Kč
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací
- cena za 1 hodinu činnosti 140,- Kč